Projekty a granty

Rozvojové projekty
Projekty územně správních celků
Interní granty
Operační programy
Projekty mezinárodní spolupráce
Kontakty pro vědu, rozvoj a transfer technologií


Databáze všech projektů a grantů od roku 2010




Vliv interaktivní terapie pomocí MYRO na rozvoj motorických, grafomotorických, psacích a sebeobslužných dovedností u dětí s neurologickými onemocněními v multidisciplinárním kontextu
Id projektuSGS11/PdF-MF/2025
Hlavní řešitelMgr. Edita Satinská, Ph.D.
Období1/2025 - 12/2025
PoskytovatelSpecifický VŠ výzkum
Stavřešený
AnotaceCílem projektu je zhodnotit efektivitu terapie pomocí interaktivního přístroje MYRO při rozvoji jemné motoriky, svalové síly horních končetin, grafomotoriky a sebeobslužných dovedností (ADL) u dětí s neurologickými onemocněními. Projekt kombinuje přístupy speciální pedagogiky a ergoterapie v rámci multidisciplinárního týmu s důrazem na prevenci školní neúspěšnosti a podporu nezávislosti dítěte. Intervence zahrnuje aplikaci přístroje MYRO, který prostřednictvím multisenzorických podnětů a vizuální stimulace umožňuje komplexní terapii zaměřenou na zlepšení koordinace, přesnosti pohybů, rychlosti reakce. Výzkum klade důraz na dlouhodobé sledování dětí s cílem kvantifikovat přínosy v jednotlivých vývojových oblastech. Kvantitativní analýza zahrnuje měření jemné motoriky pomocí 9-HPT (Nine Hole Peg Test), svalové síly (dynamometr JAMAR), psacích dovedností (Diagnostika schopností a dovedností v oblasti čtení a psaní /Evaluation Tool of Children's Handwriting - ETCH). Sebeobslužné dovednosti budou hodnoceny prostřednictvím škál ADL . Kvalitativní analýza bude sledovat motivaci a zapojení dětí budou zajišťovat Likertovy emotikonové škály a Leuven Scales for Wellbeing and Involvement, výsledky budou doplněny o Dotazníky a rozhovory s rodiči a pedagogy zaměřené na vnímané změny v oblasti motivace a školních výkonů dítěte, aby bylo možné zhodnotit dlouhodobý přínos terapie v přirozeném prostředí dítěte. Výsledky projektu mají potenciál přispět k optimalizaci terapeutických metod pro děti s neurologickými onemocněními, vytvořit doporučení pro praxi ergoterapeutů a speciálních pedagogů a nabídnout podklady pro další výzkum. Předpokládají se výstupy ve formě odborných publikací a prezentací na konferencích.