Projekty a granty
Databáze všech projektů a grantů od roku 2010
Význam gradovaných učebních úloh v rozvoji a diagnostice znalostí žáků mladšího školního věku | |
---|---|
Id projektu | TL05000097 |
Hlavní řešitel | Mgr. Ondřej Šimik, PhD. |
Období | 4/2021 - 12/2023 |
Poskytovatel | Katedra preprimární a primární pedagogik, Program ÉTA |
Stav | ukončený |
Anotace | Cílem je navrhnout gradované typy učebních úloh umožňující rozvoj znalostí žáků ml. šk. věku v kontextu očekávaných výstupů vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět RVP ZV a ověřit výzkumné nástroje k diagnostice těchto znalostí. Záměrem je diagnostikovat vstupní úroveň vybraných znalostí žáků, ty rozvíjet prostřednictvím gradovaných učebních úloh s diferencovanou náročností a následně posoudit učební pokrok žáků pomocí diagnostiky výstupních znalostí. Vytvoření algoritmu učebního pokroku žáků vycházející z ped.-psych. diagnostiky úrovně znalostí a opírající se o řešení učebních úloh s gradovanou obtížností, umožní učitelům efektivně plánovat výuku s ohledem na individuální učební potřeby každého žáka. Problém individualizace a diferenciace výuky je dlouhodobě slabým místem pedagogické praxe. |