Neaktivní granty na CDV

1)

  • jako řešitel: PhDr. Josef Malach, CSc.
  • typ grantu: program podpory rozvoje učitelských vzdělávacích programů a jiných vzdělávacích aktivit pro rok 2001
  • název grantu: “Posilování distančních prvků v doplňkovém pedagogickém studiu – tvorba studijních materiálů na bázi zásad distančního studia s využitím moderních informačních technologií”
  • stručná anotace: Projekt byl zaměřen na uplatnění principů distančního studia ve výuce pedagogických disciplín v doplňujícím pedagogickém studiu s využitím podpory informačních a komunikačních technologií.

2)

  • jako řešitel: PhDr. Josef Malach, CSc.
  • spoluřešitelé: PhDr. Eva Höflerová, Ph.D., doc., PhDr. Jana Kapounová, CSc.
  • typ grantu: program podpory celoživotního vzdělávání pro rok 2002
  • název grantu: “Vzdělávání pracovníků veřejné správy – vstupní vzdělávání”
  • stručná anotace: Pprogram byl zaměřen na vytvoření studijních opor pro čtyři moduly vstupního vzdělávání pracovníků veřejné správy a na vypracování ucelené metodiky realizace těchto modulů.

3)

  • jako spoluřešitel: PhDr. Josef Malach, CSc.
  • řešitel: doc. PhDr. Jana Kapounová, CSc.
  • typ grantu: GA ČR
  • název grantu: “Východiska, zdroje a technické zázemí e-learningu”
  • stručná anotace : Záměrem projektu je shrnout teoretická východiska e-learningu na základě hlubšího studia historicky vzniklých v koncepci řízeného učení; budou posouzeny možnosti transformace vytvořených výukových programů do podoby
    e-learningových programů a následně vyhodnocena efektivnost tohoto postupu včetně formulování podmínek a metodiky této transformace.

4)

  • jako spoluřešitel: PhDr. Josef Malach, CSc.
  • jako řešitel: prof. RNDr. Erika Mechlová, CSc.
  • další řešitelé: doc. PaedDr. Dana Kričfaluši, CSc., Mgr. Martin Pobořil, Mgr. Martin Malčík, aj.
  • typ podaného grantu: Projekt PHARE 2000. Fond rozvoje lidských zdrojů
  • řešení 2003 - 2004
  • název grantu: “Systém celoživotního vzdělávání Moravskoslezska”
  • stručná anotace: Hlavním cílem řešeného projektu je vytvoření systému celoživotního vzdělávání v Moravskoslezském kraji. Podporuje vzdělávání zejména dospělých osob v souladu s potřebami trhu práce. Důraz je kladen na udržení vzdělaných lidí v regionu cestou jejich dalšího vzdělávání. Cílovými skupinami projektu jsou učitelé všech stupňů škol, manažeři a lektoři vzdělávání dospělých. Dílčími cíli projektu jsou: a) příprava realizátorů distančního vzdělávání, b) vývoj a pilotní věření kurzů a modulů formou distančního vzdělávání, c) příprava pracovníků vzdělávacích a personálních útvarů.

5)

  • jako řešitel: prof. RNDr. Erika Mechlová, CSc.
  • jako spoluřešitel: PhDr. Josef Malach, CSc. ., PhDr. Zuzana Sikorová, doc. PaedDr. Dana Kričfaluši, CSc., Mgr. Libor Koníček, Mgr. Martin Malčík
  • typ podaného grantu: GA ČR
  • název grantu: “Vývoj a ověřování standardu posuzování a tvorby studijních opor pro distanční vzdělávání z hlediska predikce jejich edukačních efektů”
  • stručná anotace: Cílem navrhovaného projektu je na základě analýzy velkého počtu vytvořených studijních opor vypracovat standardizovanou metodiku jejich posuzování a na základě pilotního ověření kurzů realizovaných pomoci studijních opor stanovit parametr predikce edukační efektivity studijních opor. Výsledky se promítnou do specifikace metodiky tvorby studijních opor pro vysokoškolské a celoživotní vzdělávání.

1)

  • jako řešitel: doc. PhDr. L. Dluhoš, CSc.
  • jako spoluřešitel: doc. PhDr. J. Mrhač, CSc.
  • typ grantu: grant magistrátu Města Ostravy
  • název grantu: Optimalizace řízení školství ve statutárním městě (1996)
  • stručná anotace (3 řádky): Jde o studii, kterou se hledá řešení způsobů správy
    a samosprávy z oblasti školství ve statutárním městě Ostravě.

2)

  • jako řešitel: doc. PhDr. J. Mrhač, CSc.
  • jako spoluřešitel: kolektiv 12 spolupracovníků
  • typ grantu: Grantová agentura ČR
  • název grantu: Univerzalizace celoživotního učení – profesní rozvoj učitelů (1997)
  • stručná anotace: Cílem úkolu je analýza profesní učitelské připravenosti graduálním studiem a její zdokonalování v procesu dalšího vzdělávání a učení. Výsledkem výzkumu jsou konkrétní doporučení v podobě UP, UO a jejich institucionální naplňování za zdůraznění sebepoznání a seberozvoje vedoucí k dalšímu zdokonalování své profesní učitelské kompetence.

3)

  • jako řešitel: doc. PhDr. J. Mrhač, CSc.
  • jako spoluřešitel: prof. PhDr. K. Paulík, CSc., prof. RNDr. E. Mechlová, CSc. a vybraní zástupci kateder podílejících se na dalším vzdělávání učitelů
  • typ grantu: Fond rozvoje VŠ
  • název grantu: Vytvoření systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků ostravského regionu (1998)
  • stručná anotace: Řešení souvisí s koncepcí rozvoje OU a jejich fakult. Je zvýrazněná gradace profesní dráhy učitele prostřednictvím dalšího vzdělávání. Jde o rozvíjení profesních schopností do podoby specifických, didaktických a výchovných dovedností za zdůraznění pedagogicko-psychologické kompetence.

4)

  • jako řešitel: doc. PhDr. J. Mrhač, CSc.
  • jako spoluřešitel: PhDr. I. Pavlas, Mgr. O. Kubíček, Mgr. Z. Oršulík
  • typ grantu: IGS
  • název grantu: Pojetí studia výchovného poradenství pro ZŠ a SŠ jako mimořádná forma studia a jeho význam pro naplňování programu MŠMT ČR “Učitel” (1998)
  • stručná anotace: Negativní jevy současné české školy (nekázeň, drogy, šikana apod.) vytvářejí problémy, které by měly být kvalifikovaně řešeny. Pomoci může i výchovný poradce, který by měl projít specifickou přípravou.

5)

  • jako řešitel: doc. PhDr. J. Mrhač, CSc.
  • jako spoluřešitel: PaedDr. T. Bouda, Ing. M. Mrázek a další spolupracovníci ze školské správy a vybraných škol
  • typ grantu: Vzdělávací nadace J. Husa
  • název grantu: Institucionální řešení dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků Moravskoslezského regionu – inovace a modernizace doplňujícího vzdělání (1999)
  • stručná anotace: Řešení souviselo s inovací a modernizací doplňujícího pedagogického studia pro učitele odborných předmětů, mistry odborné výchovy a  vychovatele školských zařízení (doplnění profilu absolventa, učební plány, učební osnovy, vydávání pomocných učebních textů)

6)

  • jako řešitel: doc. PhDr. J. Mrhač, CSc.
  • jako spoluřešitel: zástupci školské správy a kateder cizojazyčného vyučování
  • typ grantu: Fond rozvoje VŠ
  • název grantu: Vytvoření a realizace učebních plánů a učebních osnov pro vyučování cizímu jazyku v primární škole (2002)
  • stručná anotace: Analýza potřeb jazykového vyučování pro 1. stupeň ZŠ a jejich praktická realizace ve vztahu k “Národnímu vzdělávacímu programu – Bílá kniha”.

7)

  • jako řešitel: PhDr. J. Malach, CSc.
  • jako spoluřešitel: doc. PhDr. J. Mrhač, CSc. a zástupci školské správy a samosprávy
  • typ grantu: Fond rozvoje VŠ
  • název grantu: Příprava a inovace studijního programu oboru školský management (2002)
  • stručná anotace: Podpora rozvoje bakalářského programu ve vztahu k Boloňské deklaraci. Jsou akcentovány moduly: řízení lidských zdrojů, pedagogicko-psychologické inovace, modul ekonomický a modul právní.

Zveřejněno / aktualizováno: 19. 09. 2016